YouTube testuje automatickú detekciu produktov vo videách

ZDROJ | NordWood Themes

Koľko krát ste si už popri sledovaní videa na YouTube vyhľadali produkt, ktorý sa v ňom vyskytol? YouTube zjavne vie, že sa tak deje veľmi často a tak pri takýchto videách začína niektorým používateľom zobrazovať priame odkazy na produkty, ktoré vo videách rozpoznáva umelá inteligencia.

YouTube neustále spúšťa testy na malých skupinách používateľov svojej videoplatformy. Najnovšie sa k týmto testom pridala automatická detekcia produktov vo videách, ako aj produktov, ktoré s nimi priamo súvisia. Popri sledovaní videí na YouTube si tak možno čoskoro budete môcť aj nakúpiť.

Rozpoznané produkty sa v rámci testu zobrazujú medzi odporúčanými videami pod aktuálne prehrávaným videom. YouTube chce touto cestou pomôcť ľuďom objavovať viac videí a informácií o produktoch priamo na YouTube.

ZDROJ | 9to5Google

V tejto chvíli je táto funkcia testovaná len na území Spojených štátov. Nejde však o úplnú novinku, YouTube túto funkciu podľa portálu 9to5Google testoval na malej vzorke používateľov už v polovici minulého roka.

Počas minuloročného testu mal YouTube pri videách odkazovať najmä na internetové obchody predávajúce dané produkty. Tentokrát sa linkovanie produktov mierne mení a YouTube po novom preferuje skôr odkazovanie na ďalšie videá s daným produktom. Dôvodom je zrejme snaha o udržanie diváka priamo na platforme YouTube, nie vedľajší zisk z affiliate predaja.

Pozrite siMichal Biznár – Elektrické bicykle sú moja srdcovka | TECHTALKS

Vo výsledku tak rozpoznávanie produktov môže fungovať ako súčasť algoritmu pre odporúčanie videí, ktorý doteraz obrazovú časť videa do úvahy až tak nebral. Tejto teórii však odporuje fakt, že YouTube zatiaľ detekciu videí zámerne obmedzuje iba na Spojené štáty, čo naznačuje skôr jej využitie v oblasti e-commerce.

YouTube by v tomto smere nebol prvý a ani posledný. Trend v tomto smere udáva Facebook, resp. aktuálne skôr jeho dcérsky Instagram, ktorý v priebehu minulého roka rozšíril svoje používateľské prostredie o platformu Instagram Shopping. Produkty na fotografiách však v tomto prípade označujú samotní používatelia, resp. firmy smerujúce odkazy priamo na svoje internetové obchody a katalógy.

ZDROJ | Instagram

Technická stránka automatického rozpoznávania produktov vo videách v tejto chvíli nie je známa. YouTube však mohol pokojne na svoju platformu aplikovať aj šikovnú umelú inteligenciu svojej materskej spoločnosti Google, ktorá dokáže detegovať produkty v rámci funkcie Google Lens.

ZdrojYouTube,9to5Google

Komentáre k článku