Xiaomi už dobieha Apple, predajom však naďalej kraľuje Samsung

Predaj smartfónov za prvý kvartál medziročne stúpol až o 24 %. Na vrchole rebríčka zostáva Samsung, najväčší rast ale zaznamenalo Vivo, Oppo či Xiaomi, ktoré má svojimi predajmi už naozaj blízko konkurenčnému Apple. Kedysi silný Huawei z rebríčka piatich najpredávanejších značiek tentokrát vypadol.

Smartfónom sa v priebehu prvého kvartálu tohto roka podľa prieskumu spoločnosti Strategy Analytics naozaj darilo. Medziročne ich predaj stúpol až o 24 %, čo predstavuje najväčší medziročný rast od roku 2015.

V reálnych číslach predali všetci výrobcovia dokopy za tento kvartál celkovo 340 miliónov smartfónov, za čo zrejme môže najmä rapídny nástup nových čínskych smartfónov s podporou 5G sietí, ktoré motivujú ľudí k upgradu.

Najväčší rast spomedzi všetkých trhov zaznamenala spoločnosť práve v Číne, kde s 94 miliónmi predaných kusov stúpli medziročne predaje o 35 %. Celosvetovo si prvá päťka najväčších výrobcov smartfónov ukoristila 76 % podiel na trhu. Medziročne tento podiel stúpol o 5 %, čo z pohľadu menších značiek a záujmu o udržanie konkurenčného prostredia nie je najlepšia správa.

Ak sa pozrieme na samotný rebríček najpredávanejších značiek smartfónov, na jeho konci nájdeme značky Vivo a Oppo, ktoré spoločne patria pod čínsky nadnárodný konglomerát BBK Electronics vlastniaci aj značky OnePlus, Realme a iQOO. Spojením podielov jednotlivých značiek by sa tento konglomerát pravdepodobne dostal na vrchol rebríčka.

Výrobca Q1 2020 Q1 2021 Podiel Q1 2021
Samsung 58 mil. 77 mil. 23%
Apple 39 mil. 57 mil. 17 %
Xiaomi 28 mil. 49 mil. 15 %
Oppo 23 mil. 38 mil. 11 %
vivo 20 mil. 37 mil. 11 %
Ostatní 107 mil. 82 mil. 24 %
Celkovo 275 mil. 340 mil. 100 %

Tam však aktuálne nájdeme Samsung, ktorému sa podarilo v priebehu prvého kvartálu tohto roka predať celkovo 77 miliónov smartfónov. Predaje sa mu podarilo zvýšiť o 32 %, ešte väčší rast ale zaznamenal Apple (+ 44%) a to aj napriek tomu, že v tomto období nepredstavil žiaden nový smartfón. V priebehu prvého kvartálu predal celkovo 57 miliónov smartfónov.

Ďaleko od tohto čísla už nemalo Xiaomi, ktorému sa medziročne podarilo zvýšiť predaje až o 80 % na celkovo 57 miliónov predaných smartfónov. Ak to takto pôjde ďalej, Xiaomi sa možno čoskoro stane svetovou dvojkou. Nové modely totiž predstavuje výrazne častejšie ako Apple, od ktorého nové modely čakáme až na jeseň.

ZdrojStrategy Analytics

Komentáre k článku