Sci-fi skúter od BMW je realitou, má maximálku 120 km/h a 130 km dojazd

ZDROJ | BMW

Bavorská automobilka BMW koncom minulého roka predstavila koncept skútra budúcnosti, BMW Motorrad Definition CE 04. Nikto ale asi nečakal, že budúcnosť bude tak blízko a že automobilka z konceptu zachová pomerne veľké množstvo prvkov, vrátane tých nezvyčajných. Škoda ale, že BMW ponechalo aj meno.

ZDROJ | BMW

Aby som bol presný, bavorská automobilka ho skrátila na BMW CE 04, no ani toto nie je názov, ktorý by si bežní spotrebitelia mohli zapamätať.

ZDROJ | BMW

Na rozdiel od konceptu z minulého roku, dnes už poznáme aj jeho technické parametre. Novinku bude poháňať 31 kW elektromotor s konštantným výkonom 15 kW. V predaji bude aj model s obmedzeným výkonom na úrovni 23 kW. Maximálna rýchlosť je ale v oboch prípadoch 120 km/h, na 50 km/h sa vraj výkonnejší model dostane za 2,6 sekundy.

ZDROJ | BMW

O chod sa stará 8,9 kWh Li-Ion batéria, ktorá má novinke dodať dostatok energie na 130 km jazdy (100 km v prípade slabšieho modelu). BMW CE 04 sa bude nabíjať buď z klasickej 230V zásuvky, ale aj z rýchlonabíjačiek s Mennekes konektorom. V základe má 2,3 kW internú nabíjačku, za príplatok bude v ponuke aj 6,9 kW interná AC nabíjačka.

ZDROJ | BMW

Z bežnej siete sa bude nabíjať 4 hodiny, s výkonnejšou nabíjačkou to potrvá 1 hodinu a 40 minút. To sa bavíme ale o plnom nabití z 0 na 100%. V prípade nabíjania z 20 na 80% kapacity to má trvať len 45 minút.

Pred vodičom je pomerne veľký 10,25″ farebný LCD displej, ktorý vie zobrazovať aj navigáciu. Samozrejmosťou je prepojenie so smartfónom, takže vám neunikne ani žiadny hovor či iná dôležitá udalosť.

ZDROJ | BMW

Poteší aj USB-C port, ktorým je možné nabíjať mobilné zariadenia. Je v špeciálnom odkladacom mieste, kde je telefón v bezpečí. BMW CE 04 bude mať aj odkladací priestor pre jednu prilbu, ten sa však otvára z bočnej strany a nie zhora ako sme zvyknutí u všetkých ostatných skútrov.

ZDROJ | BMW
ZDROJ | BMW

Plusom sú aj rôzne bezpečnostné technológie ako ASC (Automatic Stability Control, DTC (Dynamic Traction Control), ale aj klasika v podaní ABS, resp. ABS Pro. Poteší určite aj spiatočka, pretože ručička na váhe sa u novinky zastavila na neuveriteľnej hodnote 230 kg!

Ďalšou nevýhodou bude určite cena, ktorá má byť okolo 13 500 €. Ďalším negatívom môže byť aj dostupnosť. Tá bude až budúci rok. Automobilka bližšie nešpecifikuje, kedy sa novinka presne dostane na trh. Na trhu bude niekoľko farebných verzií, vrátane bielo-oranžovej či čierno-bielej.

Okrem farieb bude možné zmeniť aj sedadlo v piatich možných vyhotoveniach.

V predaji bude aj v minulom roku spomínaná parka, ktorá bude obsahovať LED diódy pre lepšiu viditeľnosť.

ZdrojBMW

Komentáre k článku