Peugeot e-Rifter – maximálna praktickosť a 280 km dojazd

ZDROJ | Peugeot

Francúzsky Peugeot predstavil elektrickú verziu svojej malej dodávky s miestami na sedenie – Rifter. Názov doplnilo písmeno e a pod kapotu sa dostal výhradne elektromotor, ktorý automobilka, ba i koncern PSA, využíva vo väčšine svojich elektromobilov. e-Rifter je postavený na platforme EMP2.

ZDROJ | Peugeot

Peugeot e-Rifter ponúkne 5, resp. 7 miest na sedenie v pomerne luxusnom interiéri. Hoci ide o malú dodávku pretvorenú na osobný automobil, nechýba vo vnútri pocit vyššej triedy. V predaji bude niekoľko verzií, všetky ale ponúknu rovnaký základ.

ZDROJ | Peugeot

Ten tvorí 100 kW (136 k) elektromotor s krútiacim momentom 260 Nm poháňajúci prednú nápravu. Ten zas poháňa 50 kWh batéria, ktorá má novinke dodať dostatok energie na 280 km jazdy podľa WLTP. Veľkým plusom je však 100 kW nabíjanie na DC. Škoda, že na na AC nabíjačkách je maximom 11 kW, aj to za príplatok. Základná je len 7,4 kW interná nabíjačka.

ZDROJ | Peugeot

Nabitie z bežnej zásuvky (230V/16A) trvá nabitie 15 hodín, na AC nabíjačke s 7,4 kW nabíjaním to má trvať 7,5 hodiny, s 11 kW nabíjačkou to potrvá 5 hodín a na 100 kW nabíjačke sa na 80% kapacity dostanete za 30 minút.

Elektromotor nie je žiadny extrémista, na stovku vás dostane až za 11,2 sekundy a v maximálnej rýchlosti vás obmedzí na 135 km/h. Novinka má tri základné režimy jazdy, pričom niektoré obmedzujú aj výkon samotného vozidla:

  • Eco – 60 kW, 190 Nm,
  • Normal – 80 kW, 210 Nm,
  • Power – 100 kW, 260 Nm.

Peugeot e-Rifter má aj dva režimy rekuperácie – mierny a zvýšený.

ZDROJ | Peugeot

Spomínané verzie nebudú rozdielne iba v dĺžke – Standard (4,4 m) a Long (4,75 m), ale aj vo výbave interiéru a počte sedadiel – 5 alebo 7. Batožinový priestor má v základe 775 litrov, po sklopení zadných sedadiel je to až 4 000 litrov. Okno na zadných dverách je pritom možné otvárať samostatne. K dispozícii je aj možnosť ťahania prívesu s hmotnosťou do 750 kg.

ZDROJ | Peugeot

Top verziou bude určite GT so zaujímavými prvkami interiéru. Základný model bude mať analógové budíky, top modely môžu ale mať i-Cockpit, ktorý má aj dve nové verzie. Top verzia môže byť plne digitálna s 10″ displejom. Samozrejmosťou je aj Apple CarPlay či Android Auto.

ZDROJ | Peugeot

Novinke nechýba ani viacero bezpečnostných systémov, vrátane Advaced Grip Control, sledovanie jazdných pruhov, sledovanie mŕtveho uhla, automatické núdzové brzdenie apod. Samozrejmosťou je možnosť využívania mobilnej appky MyPeugeot s možnosťou ovládania na diaľku (v závislosti od verzie).

ZDROJ | Peugeot

Cena Peugeot e-Rifter zatiaľ nie je známa, na trh má prísť v druhej polovici tohto roka.

 

ZdrojPeugeot

Komentáre k článku