Peugeot 3008 dostáva facelift, ponúkne dravejší dizajn a nové technológie

ZDROJ | Peugeot

Peugeot 3008 dostáva v budúcoročnej verzii facelift, ktorého súčasťou je dynamickejšia maska, nové Full LED svetlomety, nové farby a nové technológie. Dostupný bude okrem klasických verzií so spaľovacími motormi aj ako hybrid.

Nový Peugeot 3008 má toho už na prvý pohľad opäť o niečo viac spoločného so svojimi modelovými súrodencami. Novými Full LED svetlometmi a perforovaným chladičom zapadne už aj vzhľadom ideálne do portfólia automobilky ako väčší brat mestského SUV modelu Peugeot 2008.

Nové Full LED svetlomety neplnia len vizuálnu funkciu. V balíkoch GT/GT Pack ponúkajú osvetlenie na väčšiu vzdialenosť s možnosťou presnejšieho zacielenia svetla na vozovku až do rýchlosti 90 km/h. Nové svetlomety taktiež nahrádzajú klasické hmlovky jednoduchou zmenou intenzity ich svietenia.

ZDROJ | Peugeot

Full LED technológia sa dostala aj do zadných svetiel, ktoré prekrýva tmavé sklo. To bude vyzerať štýlovo najmä v kombinácii s balíkom GT Pack, ktorý bude mať vo výbave 19“ hliníkové kolesá s dizajnom „San Francisco“. Samotný Peugeot 3008 bude okrem doterajších farieb ponúkaný aj v dvoch nových odtieňoch modrej farby – Celebes Blue a Vertigo Blue.

ZDROJ | Peugeot

Špeciálnu opateru dostávajú opäť balíky GT a GT Pack, ktoré si bude možné objednať aj v edícii „Black Pack“. Jej súčasťou sú tmavé prvky okolo celého auta vrátane čiernych 19“ kolies „Washington“.

ZDROJ | Peugeot

V interiéri ponúkne vynovený Peugeot 3008 nový 12,3“ digitálny kokpit s technológiou „Normally Black“, ktorá má zabezpečiť lepšiu viditeľnosť obsahu za pomoci vyššieho kontrastu a kvalitnejšieho vykreslenia digitálnych prvkov. Nový kokpit bude prepojený aj s novým nočným videním, ktorý umožní vodičovi vidieť aj v noci na vzdialenosť 200 až 250 metrov.

ZDROJ | Peugeot

Novinkou je tiež 10“ dotyková obrazovka, pod ktorou nájdeme hardvérové ovládacie klávesy známe z ostatných modelov značky. Samozrejmosťou je prítomnosť 3D navigácie a možnosť prepojenia smartfónov so systémov cez platformy Android Auto, Apple CarPlay a MirrorScreen. Audiovizuálny zážitok doplní 515-Wattový audiosystém od spoločnosti FOCAL.

ZDROJ | Peugeot

Súčasťou všetkých verzií s automatickou prevodovkou bude po facelifte už aj prepínač jazdných režimov, ktorý ponúkne režim Normal, Sport a Eco. Verzie s hybridným pohonom doplnia túto ponuku o režimy Electric, Hybrid a v prípade modelu HYBRID4 300 aj o režim 4WD s pohonom všetkých štyroch kolies.

ZDROJ | Peugeot

V prítomnosti automatickej prevodovky EAT8 je tiež štandardom prítomnosť adaptívneho tempomatu s funkciou Stop and Go, s čím je priamo prepojený aj asistent jazdných pruhov. Peugeot 3008 tiež dostáva najnovšiu generáciu asistenta automatického brzdenia, ktorý je účinný už od rýchlosti 5 km/h až do 140 km/h.

ZDROJ | Peugeot

Peugeot 3008 bude ponúkaný v dvoch hybridných verziách. Verzia HYBRID 225 e-EAT8 s pohonom predných kolies ponúkne 56-kilometrový dojazd na elektrinu, zatiaľ čo verzia HYBRID4 300 e-EAT8 s pohonom všetkých štyroch kolies prejde na elektrinu zhruba 59 kilometrov, samozrejme v oboch prípadoch podľa metodiky WLTP. Zo 7,4 kW Wall Boxu sa má nový Peugeot 3008 v hybridnej verzii nabiť za zhruba 1 hodinu a 45 minút. Zo štandardnej domácej zásuvky mu to bude trvať zhruba 7 hodín.

Peugeot 3008 sa dostane na európsky trh už koncom roka 2020, objednávky na Slovensku budú spustené už v priebehu októbra. Ceny novej generácie a jej jednotlivých verzií však zatiaľ nepoznáme.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku