Chutí nám Pepsi aj vďaka umelej inteligencii?

ZDROJ | Trendscope

PepsiCo vyvíja pomocou AI nové produkty a využíva ultramoderné spôsoby, aby nám jej výrobky chutili viac než tie od konkurencie. Nie je to pritom jediná spoločnosť, ktorá využíva takýto spôsob.

Umelá inteligencia zbiera údaje o potencionálnych príchutiach a rôznych kategóriách potravín. Vďaka tomu majú výskumníci prístup k obrovskej databáze aj takých typov poznatkov, ktoré ľudia z rôznych dôvodov neuvádzajú.

Pozrite siUmelá inteligencia – zmení náš osud?

Analytik z PepsiCo, Stephan Gans, vysvetľuje, že ide o komplexný proces – od inovácie, vývoja marketingovej kampane až po rozhodnutie, kde kampaň nasadiť. „Nastáva nová éra spotrebiteľského prieskumu,“ hovorí.

Doteraz sa totiž ľuďom kládli otázky typu: Chutí vám to? Páči sa vám to? Nie je to fajn? Čo by ste chceli? Ľudia však bežne povedia čo chcete počuť a nie to, čo cítia, čo chcú, čo hľadajú. „Ľudia vám dajú najrôznejšie odpovede,“ tvrdí Gans. Nie je to ani zďaleka to, čo nakoniec vedie k ich nákupnému správaniu.“

ZDROJ | Tastewise

PepsiCo nasadilo na prieskum nástroj Tastewise, ten s úspechom používa algoritmy na odhalenie toho, čo ľudia jedia a prečo im to chutí. Tastewise využívajú aj iní, napr. Nestlé, General Mills, Dole a ďalšie významné spoločnosti v tomto sektore. Dokáže on-line analyzovať obrovské množstvo dát o potravinách. Ľudia z Tastewise tvrdia, že ich nástroj monitoroval viac ako 95 miliónov položiek ponuky, 226 miliárd interakcií s receptami a 22,5 miliárd sociálnych príspevkov.

Vďaka takýmto údajom majú potravinárske spoločnosti oveľa lepšiu predstavu, čo ľudia naozaj chcú – častokrát bez toho, aby to oni sami vedeli konkretizovať. Gans ako príklad uvádza nápad PepsiCo zaradiť morské riasy do ochuteného slaného pečiva. Spoločnosť ho uviedla na trh ako Off The Eaten Path a odvtedy patrí medzi najlepšie predávaný tovar.

Nikdy ste nedostali chuť na morské riasy? ZDROJ | PepsiCo

„Ak by ste sa spotrebiteľov spýtali: Povedzte nám, aké sú vaše obľúbené príchute, a dajte nám vedieť, čo si myslíte, že by pre túto značku bola vynikajúcou príchuťou, nikoho by nenapadli morské riasy,“ povedal Gans.

Spoločnosti veľmi pomáha aj nástroj Trendscope. PepsiCo ho vyvinula v spolupráci s Black Swan Data. Namiesto toho, aby zdĺhavo analyzovala jedálne lístky a recepty, zameriava sa výhradne na čety týkajúce sa jedla, ktoré sa odohrávajú na Twitteri, Reddite, blogoch, recenzných fórach a podobne. Trendscope zohľadňuje kontext, či je konverzácia pre spoločnosť dôležitá, alebo nie. Výskumníkom to umožňuje získať tzv. sociálnu predpoveď.

ZDROJ | Tastewise

PepsiCo využíva umelú inteligenciu aj na kontrolu kvality prispôsobiteľných digitálnych reklám. Nadviazala partnerstvo s Creative Action, kde im vytvorili algoritmy, ktoré kontrolujú každú reklamu tak, aby zodpovedala vyvíjajúcemu sa súboru „zlatých pravidiel“, napr. overujú, či je viditeľné logo značky.

Použitie umelej inteligencie je tak jediný spôsob, ako môže PepsiCo vykonávať adekvátnu kontrolu kvality. Spoločnosť podľa Gansa investovala veľa zdrojov do umelej inteligencie a v nadchádzajúcich rokoch bude investovať ešte viac.

ZDROJ | Pixabay

Keď vám teda najbližšie niečo veľmi zachutí, zrejme je za tým viac, než recept starej mamy a poctivá, dlhoročná práca. Možno za tým stojí tím expertov, ktorí sa riadia „chuťami“ a receptami umelej inteligencie.

ZdrojVentureBeat

Komentáre k článku